dissabte, 12 de desembre del 2009

Avaluació de recursos per treballar la interculturalitat en línia

La WebQuest sobre la que he treballat permet tenir en compte els diferents enfocaments i paradigmes des dels que es pot treballar la interculturalitat i la multiculturalitat : "La educación intercultural"

El fet d'estudiar a la UOC m’ha fet entrar de ple en la utilització de les TIC, fonamentals en la majoria d’àmbits de la societat actual. També és cert que cada vegada hi ha més recursos TIC i més persones que coneixen com moure’s amb aquests recursos perquè també siguin facilitadors de la participació ciutadana, del lleure, de la inclusió social, de la superació de desigualtats, etc.

Dissenyar i crear (material en línia) una webquest ens ha exigit que a partir d’uns continguts, presentéssim propostes a nivell de grup, busquéssim i ampliéssim informació, fruit del treball col•laboratiu –més que coordinat, per motius prou justificats- tot fent ús de les tecnologies: consulta de pàgines web i altres WQ, que ens han permés fer un aprenentatge per descobriment i ampliar coneixement, de manera molt didàctica i motivadora, indispensable tant per l'acció educativa com per el desenvolupament personal i professional, com a futurs psicopedagogs.

S’ha tractat d’un recurs molt útil i que hem aprés amb la pràctica, però també gràcies a la interacció, la comunicació, el conflicte i el consens.

El que no podem descuidar, és que el rol del psicòleg /psicopedagog en el desenvolupament de projectes que impliquin la creació de recursos multimèdia no es pot limitar només en el disseny de cada un dels recursos, ja que això no farà que el producte educatiu sigui millor, sinó que haurà d’estar vinculat a la definició del model i del context educatiu en què els recursos hauran d’exercir la seva funció.

Per acabar, una nota del llibre Consum de noves tecnologies i transformació social. Adriana Gil Juárez, professora de Psicologia Social a la UOC:
"Una de les coses que ens apassiona, com tots els consumidors de tecnologia, és la innovació: poder esdevenir coparticipants d’una nova experiència intel•lectual. I és que aquest consum té certs valors afegits; renoven la passió pel descobriment i per com funcionen les coses, però sobretot proporcionen accés a altres coneixements i informacions que no són el propi objecte tecnològic, faciliten el canvi social i personal".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada